Osnovna škola za odrasle osobe - Cjeloživotno učenje
Osnovna škola za odrasle osobe
Centar za cjeloživotno učenje i kulturu Bjelovar jedno je od inicijatora projekta „Za
Hrvatsku pismenosti: put do poželjne budućnosti - Desetljeće pismenosti u
Hrvatskoj 2003. - 2012.“ Obzirom na sadašnji veliki broj odraslih osoba bez
završene osnovne škole projekt još traje i komplimentira se s mjerama ostalih
resornih Ministarstava u Republike Hrvatske.
Osnovno obrazovanje odraslih izvodi se prema propisanome Nastavnom planu i
programu za osnovno obrazovanje odraslih (NN, broj 136/2003.).
Vlada Republike Hrvatske pokrenula je u skladu s Rezolucijom Ujedinjenih naroda
o desetljeću pismenosti u razdoblju od 2003. do 2012. godine projekt
„Za Hrvatsku pismenosti: put do poželjne budućnosti - Desetljeće pismenosti u
Hrvatskoj 2003. - 2012.“.
Projekt je pod vodstvom i praćenjem Ministarstva znanosti i obrazovanja, a
nositelji aktivnosti su uredi državne uprave u županijama i ustanove za obrazovanje
odraslih koje imaju odobrenje za izvođenje programa osnovnog obrazovanja
odraslih.
Sukladno modelu usvojenom u projektu „Za Hrvatsku pismenosti: put do poželjne
budućnosti - Desetljeće pismenosti u Hrvatskoj 2003. - 2012.“, svake godine u
Državnome proračunu osiguravaju se sredstva za financiranje polaznika programa
osnovnog obrazovanja odraslih. Time se osobama starijim od 15 godina
omogućava završavanje osnovnog obrazovanja odraslih.
U jednoj kalendarskoj godini moguće je završiti dva razreda.
Polaznicima koji na ovaj način završe osnovno obrazovanje također se omogućuje
osposobljavanje za obavljanje jednostavnih poslova u nekom zanimanju, a u svrhu
lakšeg zapošljavanja.
Način provedbe uvelike je primjeren mogućnostima odraslih polaznika:
- odrasli posjeduju životna iskustva, stoga je nastavna građa primjerena njihovim
životnim spoznajama.
- "Zašto konzultacije?" - uz pomoć iskusnih nastavnika koje rade s odraslima ta
životna iskustva polaznika uobličavaju se u predmete, dakle radi se o
prepoznavanju poznatih nastavnih sadržaja za polaznika. Novi sadržaji nadovezuju
se na poznate. I odjedanput puno tema se otvara za razmišljanje i istraživanje.
Zadaća je nastavnika usmjeriti i "otkriti" u čemu je polaznik spreman za daljnji
napredak.
- Ispiti iz nastavnih predmeta primjereni su polaznicima, što pokazuje visoka
prolaznost i zadovoljstvo na ispitima iz svih predmeta.
Tri su faze u kojima polaznici dobivaju podršku:
Prije upisa – „Privući polaznike“: usmjeravanje i savjetovanje najčešće pruža
Hrvatski zavod za zapošljavanje.
Za vrijeme školovanja - "Otkriće da puno toga znaju" - ključni čimbenici za
uspješne polaznike su: nastavnikova empatija, razumijevanje i uvažavanje,
poticanje i ohrabrivanje polaznika te andragoška stručnost, okruženje ravnopravnih
polaznika i individualno treniranje koje pomaže u prevladavanju trenutaka
očajanja.
Po završetku - „Što dalje?“ Većina polaznika ima pozitivna iskustva tijekom
ovakvog obrazovanja te ga nastavljaju. Zavod i Učilište ih savjetuju o daljnjim
obrazovnim mogućnostima te mogućnostima za bolju i kvalitetniju osobnu
egzistenciju.
Sve ove godine podrška smo svojim polaznicima, jer prvi je korak je najteži. Nije
jednostavno odlučiti se krenuti dalje, odvažiti se i početi upravljati vlastitim životom.
Za njih je to bio korak nastavka i završetka osnovne škole.